귀농귀촌 정보를 검색해보세요!
초빙교수 운영에 관한 규정
제1조(목적) 이 규정은 상명대학교(이하 “본 대학교”라 한다) 초빙교수의 자격, 임용절차, 처우 및 제도운영에 관한 사항을 규정함을 목적으로 한다.
제2조(자격) ①초빙교수의 자격은 「대학교원 자격기준 등에 관한 규정」에 의한다.
②본 대학교에 전일제로 근무하는 산학협력중점 초빙교수를 둘 수 있으며, 이 경우 산업체 경력이 10년 이상 이여야 한다.
제3조(연구실적 및 교육경력의 범위 등) 초빙교수의 연구실적․교육경력의 범위, 연구실적의 환산 등은 총장이 따로 정한다.
제4조(임용절차) 초빙교수는 교원인사위원회의 심의를 거쳐 총장이 임명하되, 이사장의 승인을 받아야 한다.
제5조(임용서류) 초빙교수를 추천하고자 하는 경우 다음 각 호의 서류를 제출하여야 한다.
1.초빙교수 임용 제청서 및 추천서
2.초빙교수 임용지원서
3.연구실적물목록 및 연구실적물
4.초빙교수 연구실적물 인정조서
5.학위증명서(학사, 석사, 박사)
6.경력증명서
제6조(처우) 초빙교수에 대한 보수 및 기타 처우는 학력, 경력, 연구실적, 전공, 후생복지조건 등을 고려하여 개별로 협의하여 결정한다.
제7조(임용기간 등) 초빙교수의 임용기간은 1년 단위로 하며 계약제 임용을 원칙으로 한다. 다만, 총장은 필요하다고 인정할 경우 임용기간을 조정할 수 있다.
제8조(복무) ①초빙교수는 강의 및 연구를 담당한다. 다만, 산학협력중점 초빙교수의 경우 산학협력을 중점으로 담당한다.
②책임시간은 주당 9시간(산학협력중점 초빙교수 6시간)을 원칙으로 하되, 총장이 인정하는 경우는 예외로 한다.
③초빙교수는 총장의 승인을 받아 본 대학교 이외의 장소에서 연구할 수 있다.
제9조(업무분장) 초빙교수 운영에 따른 제반사무는 전임교원에 준하여 소관 부서별로 처리한다.
제10조(임용취소) 총장은 초빙교수가 그 명예를 손상시킬 만한 행위를 하였다고 인정될 때 임용을 취소할 수 있다.
제11조(겸직금지) 초빙교수는 본 대학교의 동의가 없이 겸직할 수 없다. 단, 총장이 인정하는 경우는 예외로 한다.
제12조(기타) 이 규정에 정하지 아니한 사항은 총장이 따로 정한다.
부 칙
이 규정은 2012년 1월 5일부터 시행한다.
부 칙
이 규정은 2012년 7월 22일부터 시행한다.
부 칙
이 규정은 2015년 7월 29일부터 시행한다.
Provision of invited professors
Article 1 (Purpose) The purpose of this regulation is to prescribe the qualifications, appointment procedures, treatment and system administration of Sangmyung University (hereinafter referred to as "the university").
Article 2 (Qualification) ① The qualification of the invited professors shall be in accordance with the "Regulations on the criteria for qualification of universities."
② You may have a full-time faculty member at industry-academia cooperation center in this university. In this case, you should have more than 10 years of industry experience.
Article 3 (Scope of Research Achievements and Educational Careers) The research results of the visiting professors. The scope of educational experience and the conversion of research results are determined by the president.
Article 4 (Procedure for Appointment) The invited professor shall be appointed by the president after the deliberation of the personnel committee of the teacher, and approved by the president.
Article 5 (Appointment Documents) In order to recommend invited professors, the following documents must be submitted.
1. Appointment invitation letter and letter of recommendation
2. Application form for invited professors
3. List of research achievements and research achievements
4. Visiting Professor Research Achievement Accreditation Record
5. Degree Certificate (Bachelor, Master, Doctor)
6. Career certificate
Article 6 (Treatment) Remuneration and other treatment for invited professors shall be decided by consultation individually considering academic background, career, research results, major and welfare conditions.
Article 7 (Duration of Appointment, etc.) The term of appointment for invited professors shall be one (1) year, with the principle of appointment as a contract. However, the president may adjust the term of office if he deems it necessary.
Article 8 (Service) ① Invited professors are responsible for lectures and research. However, in the case of invited professors from industry-academia cooperation center, it is mainly focused on industry-university cooperation.
② Responsibility time shall be 9 hours per week (6 hours of visiting professors from industry-academia cooperation center), except in cases where the president acknowledges it.
③ The invited professor can study at a place other than the university with the approval of the president.
Article 9 (Duties) All the duties of the invited professors shall be handled by the relevant departments in accordance with the full-time faculty members.
Article 10 (Cancellation of appointment) The general secretary may cancel the appointment when the invited professor recognizes that he / she has acted in such a way as to damage the honor.
Article 11 (Prohibition of Participation) Invited professors shall not be concurrent without the consent of the university. However, except as the case may be admissible by the President.
Article 12 (Other) Matters not specified in this regulation shall be determined by the President.
Supplement
This regulation will be effective from January 5, 2012.
Supplement
This regulation will be effective from July 22, 2012.
Supplement
This regulation shall come into effect on July 29, 2015.
授業設計
第1条(上限)本名大学(以下「本大学」という。)は、第2条の規定に基づき、
第2条(資格)①短期留学のための資格は「大学入学資格基準」である。
②本大学には前日恒例の経歴があります。
教育研究の範囲、研究成果の範囲、研究成果の範囲など。
第4条(義務的手続)第1条第1項の規定は、
第5条(名目授与)
1.初心者教授奨励教諭
2.初心者向け指導教員紹介
3.研究成果一覧と研究成果
4.草食研究研究財団法人
5.検証(学士、修士、博士)
6.仕事の証明書
学力、职业、研究成果、职业、复生复合條件と他者との関係を考察する。
第7条(任用期間等)第1条授権交渉裁判所は、献金は必要です。
第8条(訓練)①初心者の教授は、研究と研究を行います。 、、、、、、、、、、
②责任期间9时间(山口大学中东経験6时间)を提言する。
③本校の認可を受けることを本校の研究で行う。
第9条(業務分院)授業の運営にあたっては、
総裁は、その旨を刑事訴訟で訴えることができます。
本校の同意が得られない場合は、一、総面積は許諾するものとする。
正当なものとは、正当なものではありません。
副尺
この規定は2012年1月5日から行使。
副尺
この規定は2012年7月22日から行使。
副尺
この規定は2015年7月29日から行使します。
'홍보자료' 카테고리의 다른 글
트랙터 중고 농기계 매매 (0) | 2017.04.01 |
---|---|
정부 창업지원사업 효율화 방안 -“K-스타트업”통합브랜드 출범 - (0) | 2017.04.01 |
연구교수 추천 기준 (0) | 2017.04.01 |
공무원 채용 신체검사 규정 (0) | 2017.03.31 |
전라남도교육청 지방공무원 제1회 공개경쟁임용시험 및 제3회 경력경쟁임용 시험 시행계획 (0) | 2017.03.31 |