생명과학2017. 4. 3. 18:37

귀농귀촌 정보를 검색해보세요!
반응형

겸 임 교 수

 

. 신규임용

임용자격 : 겸임교수는 다음 각 호의 조건을 모두 갖춘 자로 한다.

1. 담당교과목과 동일하거나 유사한 직무에 3년 이상 종사하고 있는 현직 근무자

2. 학생지도 및 교수능력이 있는 자

3. 소속기관장의 동의가 있는 자

4. 임용기관 동안 계속하여 주당 6시간 이상 강의를 할 수 있는 자

임용시기 : 당해 연도 31, 91일자

임용절차

학부(,전공)장 또는 부서장(산학협력단, 연구소장) 추천 -> 교원인사위원회 동의 -> 총장 임용승인 -> 임용안내 -> 계약서 작성

임용기간 : 1년 단위로 하되 3년을 초과 할 수 없다.

제출서류

겸임교수 임용지원서 1.

겸임교수 임용추천서 1.

겸임교수 임용동의서(본직 기관장 발행) 1.

본직기관 재직증명서 1.

건강보험 자격 득실확인서 1(선택사항)

근무조건 : 관련규정 제25

겸임교수는 주당 6시간 이상의 강의 또는 실험실습을 담당하는 이외에 다음 각호의 업무를 담당할 수 있다. , 1호를 수행할 경우 주당 책임시간을 3시간 미만까지 감면 할 수 있다.

1. 전임교원과의 공동연구

2. 대학()생의 논문지도

3. 학생 생활지도 및 상담

4. 기타 교육 및 연구 활동지원

처 우 : 관련규정 제28

겸임교수의 보수는 월정액(30만원)과 시간강사료(박사 31,000, 석사 29,000)를 지급한다. , 주당 강의시수가 6시간 미만일 경우 월정액 없이 시간강의료만 지급한다.

주당 강의시수 산출시, 팀티칭 시수는 1/n로 계산하되, 외국인교원과의 팀티칭일 경우 제외한다.

겸임교수에게는 신분증 발급, 도서관 이용 등의 편의시설을 제공할 수 있으며, 세부적인 사항은 임용계약에 구체적으로 명시한다.

. 재임용

임용시기 : 당해 연도 31, 91일자

임용절차

학부(,전공)장 또는 부서장(산학협력단, 연구소장) 재임용 요청 -> 교원인사위원회 동의 -> 총장 임용승인 -> 임용안내 -> 계약서 작성

임용기간 : 1

제출서류

재임용 신청서 1.

겸임교수 임용추천서 1.

겸임교수 임용동의서(본직 기관장 발행) 1.

본직기관 재직증명서 1.

건강보험 자격 득실확인서 1.

임용심사

강의평가 1.

학과장(전공주임) 평가서 1.

평가방법

평가항목 : 강의평가(공동연구 포함)-50, 학부(, 전공)장 또는 부서장 평가-50

심사기준 : 평가결과 평균 80점 이상자만 재임용 대상자가 될 수 있음.

학생 강의평가 : 전체 교과목 강의평가 평균점수를 1/2로 산정함.

학부(, 전공)장 또는 부서장 평가 :

학부(, 전공)장 및 부서장 평가는 교원으로서의 인격과 품위, 학생생활지도, 대학발전을 위한 노력 등을 고려하여 평가하여야 함.

가산점 부여(최고 10)

- 대학()생의 논문지도, 학생생활지도 및 상담, 기타교육 및 연구활동 지원을 수행할 경우 이행과정 및 결과물을 반드시 제출하고 가산점을 부여한다.

근무조건 : 신규임용사항과 동일

처 우 : 신규임용사항과 동일


兼ある教授

 

が。新規任用

□任用資格:兼任教授は、次の各号の条件をすべて備え者とする。

1.担当教科と同一または類似の職務に3年以上従事している現職の勤務者

2.生徒指導と教育能力がある者

3.所属機関長の同意がある者

4.任用機関の間継続して週6時間以上の講義をすることができる者

□任用時期:当該年度の3月1日、9月1日

□任用手続き

学部(と、専攻)長又は副署長(産学協力団、研究所長)推奨 - >教員人事委員会に同意 - >総長任用承認 - >任用案内 - >契約書作成

□任用期間:1年単位とするが、3年を超えることができない。

□提出書類

○兼任教授任用応募1部。

○兼任教授任用推薦1部。

○兼任教授任用契約(本職機関長発行)1部。

○本職機関在職証明書1部。

○健康保険資格得失書1部(オプション)

□労働条件:関連規定第25条

○兼任教授は週6時間以上の講義や実験実習を担当するほか、次の各号の業務を担当することができる。ただし、第1号を実行する場合は、週充満時間を3時間未満まで減免することができる。

1.専任教員との共同研究

2.大学(院)生の論文指導

3.学生生活指導やカウンセリング

4.その他の教育と研究活動支援

□先右:関連規定第28条

○兼任教授の報酬は、月額(30万ウォン)と時間講師料(博士31,000ウォン、修士29,000ウォン)を支給する。ただし、週の講義の際の数が6時間未満の場合、月額なく時間講義料のみ支給する。

○週講義時数計算時、チームティーチングシスは1 / nで計算するが、外国人教員とのチームティーチングの場合を除く。

○兼任教授は身分証明書を発行、図書館の利用などの設備を提供することができ、詳細な内容は、任用契約に具体的に明示する。

私。再任用

□任用時期:当該年度の3月1日、9月1日

□任用手続き

学部(と、専攻)長又は副署長(産学協力団、研究所長)再任用リクエスト - >教員人事委員会に同意 - >総長任用承認 - >任用案内 - >契約書作成

□任用期間:1年

□提出書類

○再任用申請書1部。

○兼任教授任用推薦1部。

○兼任教授任用契約(本職機関長発行)1部。

○本職機関在職証明書1部。

○健康保険資格得失書1部。

□任用審査

○講義評価1部。

○学科長(専攻主任)評価書1部。

□評価方法

○評価項目:講義評価(共同研究を含む)-50点、学部(と、専攻)長又は部長の評価-50点

○審査基準:評価の結果、平均80点以上の者のみ再任対象者になることがある。

○学生の講義評価:全体の教科の講義評価の平均スコアを1/2に算定する。

○学部(と、専攻)枚または部長の評価:

☞学部(と、専攻)章と部長の評価は、教員としての人格と品位、学生生活指導、大学の発展のための努力などを考慮して評価しなければならない。

○加算点の付与(最高10点)

- 大学(院)生の論文指導、学生生活指導や相談、その他の教育と研究活動の支援を行う場合、移行過程と結果を提出して加算点を付与する。

□労働条件:新規任用要件と同じ

□先右:新規任用要件と同じ


A combined professor

 

end. New appointment

□ Qualifications for appointment: Adjunct Professor shall be a person who satisfies all the following conditions.

1. In-service worker who is engaged in the same or similar job as the subject in charge for 3 years or more

2. Students who have instructional and teaching skills

3. Persons who have the consent of the head of their agency

4. Persons who can continue to teach for 6 hours or more per week during the appointment organization.

□ Appointment date: March 1, September 1 of the year

□ Admission procedure

Recommendation of department (department, major) or department head (industry-academia cooperation group, research director) -> Approval of personnel committee of teacher -> Approval of appointment of general manager -> Recruitment guide -> Preparation of contract

□ Term of appointment: It shall be one year but shall not exceed three years.

□ Required Documents

○ One copy of application form for additional professors.

○ Recommendation letter for additional professor appointment.

○ Admission of Adjunct Professor (issued by the head of the organization) 1 copy.

○ One copy of employment certificate of an organization.

○ Health insurance qualification certificate (one copy) (optional)

□ Working conditions: Related regulations Article 25

○ Adjunct professor can take charge of lectures or laboratory exercises more than 6 hours per week, and may take charge of the following matters. However, in case of the first issue, the responsibility time per week may be reduced to less than three hours.

1. Collaboration with full-time teachers

2. University (circle) student's paper map

3. Student life guidance and counseling

4. Supporting other education and research activities

□ Treatment: Article 28

○ Adjunct professor's remuneration will be paid monthly (300,000 won) and time lecture fee (doctor 31,000 won, master 29,000 won). However, if the number of lectures per week is less than 6 hours, only the lecture fee will be paid without a monthly fee.

○ When calculating the number of lectures per week, the team teaching time is calculated as 1 / n, except for team teaching with foreign teachers.

○ Adjunct professors can provide facilities such as ID card issuance and library use, and details are specified in the employment contract.

I. Reappearance

□ Appointment date: March 1, September 1 of the year

□ Admission procedure

Request re-appointment of department (department, major) or department head (industry-academia cooperation team, research director) -> Approval of personnel committee of teacher -> Approval of appointment of general manager -> Recruitment guide -> Preparation of contract

□ Term of employment: 1 year

□ Required Documents

○ One application for re-appointment.

○ Recommendation letter for additional professor appointment.

○ Admission of Adjunct Professor (issued by the head of the organization) 1 copy.

○ One copy of employment certificate of an organization.

○ One copy of health insurance qualification certificate.

□ Appointment

○ Lecture evaluation part 1.

○ Head of Department (Principal Head) Evaluation 1 copy.

□ Evaluation method

○ Evaluation items: Lecture evaluation (including joint research) -50 points, department (major, major), department head evaluation -50 points

○ Judging Criteria: Only those who have an average of 80 points or more can be re-elected.

○ Student lecture evaluation: Calculate the average score of the lecture evaluation of all courses to 1/2.

○ Department (major, major) Chief or department head Evaluation:

☞ The evaluation of the department (department, major) and department head should be evaluated considering the personality and dignity as a teacher, student life guidance, and efforts for university development.

○ Grant additional points (maximum 10 points)

- Students must submit their course of study and results, and give additional points when they provide support for dissertation guidance, student life guidance and counseling, and other educational and research activities.

□ Working condition: same as new appointment

□ Case: same as new appointment

반응형


Posted by 교육자의 길