생명과학2017. 4. 3. 18:35

귀농귀촌 정보를 검색해보세요!
반응형

초빙교수 운영에 관한 규정

 

1(목적) 이 규정은 상명대학교(이하 본 대학교라 한다) 초빙교수의 자격, 임용절차, 처우 및 제도운영에 관한 사항을 규정함을 목적으로 한다.

2(자격) 초빙교수의 자격은 대학교원 자격기준 등에 관한 규정에 의한다.

본 대학교에 전일제로 근무하는 산학협력중점 초빙교수를 둘 수 있으며, 이 경우 산업체 경력이 10년 이상 이여야 한다.

3(연구실적 및 교육경력의 범위 등) 초빙교수의 연구실적교육경력의 범위, 연구실적의 환산 등은 총장이 따로 정한다.

4(임용절차) 초빙교수는 교원인사위원회의 심의를 거쳐 총장이 임명하되, 이사장의 승인을 받아야 한다.

5(임용서류) 초빙교수를 추천하고자 하는 경우 다음 각 호의 서류를 제출하여야 한다.

1.초빙교수 임용 제청서 및 추천서

2.초빙교수 임용지원서

3.연구실적물목록 및 연구실적물

4.초빙교수 연구실적물 인정조서

5.학위증명서(학사, 석사, 박사)

6.경력증명서

6(처우) 초빙교수에 대한 보수 및 기타 처우는 학력, 경력, 연구실적, 전공, 후생복지조건 등을 고려하여 개별로 협의하여 결정한다.

7(임용기간 등) 초빙교수의 임용기간은 1년 단위로 하며 계약제 임용을 원칙으로 한다. 다만, 총장은 필요하다고 인정할 경우 임용기간을 조정할 수 있다.

8(복무) 초빙교수는 강의 및 연구를 담당한다. 다만, 산학협력중점 초빙교수의 경우 산학협력을 중점으로 담당한다.

책임시간은 주당 9시간(산학협력중점 초빙교수 6시간)을 원칙으로 하되, 총장이 인정하는 경우는 예외로 한다.

초빙교수는 총장의 승인을 받아 본 대학교 이외의 장소에서 연구할 수 있다.

9(업무분장) 초빙교수 운영에 따른 제반사무는 전임교원에 준하여 소관 부서별로 처리한다.

10(임용취소) 총장은 초빙교수가 그 명예를 손상시킬 만한 행위를 하였다고 인정될 때 임용을 취소할 수 있다.

11(겸직금지) 초빙교수는 본 대학교의 동의가 없이 겸직할 수 없다. , 총장이 인정하는 경우는 예외로 한다.

12(기타) 이 규정에 정하지 아니한 사항은 총장이 따로 정한다.

 

부 칙

이 규정은 201215일부터 시행한다.

 

부 칙

이 규정은 2012722일부터 시행한다.

 

부 칙

이 규정은 2015729일부터 시행한다.


Provision of invited professors

 

Article 1 (Purpose) The purpose of this regulation is to prescribe the qualifications, appointment procedures, treatment and system administration of Sangmyung University (hereinafter referred to as "the university").

Article 2 (Qualification) ① The qualification of the invited professors shall be in accordance with the "Regulations on the criteria for qualification of universities."

② You may have a full-time faculty member at industry-academia cooperation center in this university. In this case, you should have more than 10 years of industry experience.

Article 3 (Scope of Research Achievements and Educational Careers) The research results of the visiting professors. The scope of educational experience and the conversion of research results are determined by the president.

Article 4 (Procedure for Appointment) The invited professor shall be appointed by the president after the deliberation of the personnel committee of the teacher, and approved by the president.

Article 5 (Appointment Documents) In order to recommend invited professors, the following documents must be submitted.

1. Appointment invitation letter and letter of recommendation

2. Application form for invited professors

3. List of research achievements and research achievements

4. Visiting Professor Research Achievement Accreditation Record

5. Degree Certificate (Bachelor, Master, Doctor)

6. Career certificate

Article 6 (Treatment) Remuneration and other treatment for invited professors shall be decided by consultation individually considering academic background, career, research results, major and welfare conditions.

Article 7 (Duration of Appointment, etc.) The term of appointment for invited professors shall be one (1) year, with the principle of appointment as a contract. However, the president may adjust the term of office if he deems it necessary.

Article 8 (Service) ① Invited professors are responsible for lectures and research. However, in the case of invited professors from industry-academia cooperation center, it is mainly focused on industry-university cooperation.

② Responsibility time shall be 9 hours per week (6 hours of visiting professors from industry-academia cooperation center), except in cases where the president acknowledges it.

③ The invited professor can study at a place other than the university with the approval of the president.

Article 9 (Duties) All the duties of the invited professors shall be handled by the relevant departments in accordance with the full-time faculty members.

Article 10 (Cancellation of appointment) The general secretary may cancel the appointment when the invited professor recognizes that he / she has acted in such a way as to damage the honor.

Article 11 (Prohibition of Participation) Invited professors shall not be concurrent without the consent of the university. However, except as the case may be admissible by the President.

Article 12 (Other) Matters not specified in this regulation shall be determined by the President.

 

Supplement

This regulation will be effective from January 5, 2012.

 

Supplement

This regulation will be effective from July 22, 2012.

 

Supplement

This regulation shall come into effect on July 29, 2015.


招聘教授運営に関する規定

 

第1条(目的)この規定は、祥明大学校(以下「本大学」という。)招聘教授の資格、任用手続き、処遇や制度運営に関する事項を規定することを目的とする。

第2条(資格)①客員教授の資格は、「大学教員資格基準等に関する規定」による。

②本大学に全日制で勤務する産学協力の重点招聘教授を置くことができ、この場合、産業経歴が10年以上でなければならない。

第3条(研究実績と教育のキャリアの範囲など)招聘教授の研究業績教育のキャリアの範囲は、研究実績の換算などは総長が別に定める。

第4条(任用手続き)招聘教授は教員人事委員会の審議を経て総長が任命するが、理事長の承認を受けなければならない。

第5条(任用書類)招聘教授を推薦しようとする場合は、次の各号の書類を提出しなければならない。

1.招聘教授任用提請書と推薦状

2.招聘教授任用応募

3.研究シルジョクムルリストと研究シルジョクムル

4.招聘教授の研究シルジョクムル認め調書

5.学位証明書(学士、修士、博士)

6.経歴証明書

第6条(処遇)招聘教授の報酬やその他の処遇は学歴、職歴、研究実績、専攻、厚生福祉の条件等を考慮して個別に協議して決定する。

第7条(任用期間など)招聘教授の任用期間は1年単位とし契約制任用を原則とする。ただし、総長は、必要と認める場合に任用期間を調整することができる。

第8条(服務)①客員教授は、講義や研究を担当する。ただし、産学協力の重点招聘教授の場合、産学協力を重点に担当する。

②責任時間は週10時間(産学協力の重点招聘教授6時間)を原則とするが、総長が認める場合は例外とする。

③招聘教授は総長の承認を受けた大学以外の場所で研究することができる。

第9条(業務分掌)招聘教授運営による諸般事務は専任教員に準じて、所管部署別に処理する。

第10条(任用キャンセル)総長は、招聘教授が、その名誉を損傷させるほどの行為をしたと認められるとき任用を取り消すことができる。

第11条(兼職禁止)招聘教授は、本大学の同意がなく兼職することができない。ただし、総長が認める場合は例外とする。

第12条(その他)この規定に定めのない事項は、総長が別に定める。

 

附則

この規定は、2012年1月5日から施行する。

 

附則

この規定は、2012年7月22日から施行する。

 

附則

この規定は、2015年7月29日から施行する。



반응형

'생명과학' 카테고리의 다른 글

비타민 C 암 치료가 효과적입니까?  (0) 2017.04.05
겸 임 교 수  (0) 2017.04.03
서강대학교 교원인사규정  (0) 2017.04.03
연구중점교수임용 내규  (0) 2017.04.03
시간강사 규정  (0) 2017.04.01


Posted by 교육자의 길