생명과학2017. 4. 3. 18:32

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연구중점교수임용 내규

제정 : 2014. 9. 3

개정 : 2015. 1. 26

1장 총 칙

 

1 (목적) 이 내규는 인하대학교(이하 본 대학교라 한다) 연구중점교수의 임용에 관한 제반사항을 정함을 목적으로 한다.

2 (정의) “연구중점교수이라 함은 학과() 등에 소속되어 연구 활동을 중점적으로 수행하고, 연구실적 중심으로 평가받는 비정년트랙 전임교원을 말한다.

3 (자격) 연구중점교수의 자격은 박사학위 소지자 또는 동등 이상의 자격을 갖춘 자로 교육공무원 임용에 결격사유가 없어야 한다.

4 (직위) 연구중점교수의 직위는 조교수를 원칙으로 한다. 다만, 총장이 승인한 경우에는 예외로 할 수 있다.

5 (임용기간) 연구중점교수의 임용기간은 2년으로 하며, 임용이 만료된 교원에 대하여는 재계약 할 수 있다.

임용기간 만료 후 재계약되지 않은 자는 당연히 퇴직한다.

6 (복무) 연구중점교수는 타 기관의 직을 겸하거나, 타 기관에 출강할 수 없다.

연구중점교수의 책임시간은 학기당 3시간을 원칙으로 한다.

7(처우) 연구중점교수의 급여는 별도로 정하는 금액으로 한다.

연구중점교수에 대해서는 본 대학교 연구년 제도에 관한 규정을 적용하지 아니한다.

연구중점교수는 창업 및 휴직할 수 없다.

 

2장 신규임용

 

8(채용계획) 교무처장은 매년 1회 또는 2회에 걸쳐 각 대학()장 등 기관장에게 의뢰하여 신임교원의 채용요청서를 접수하고 관련 부서와 협의 조정을 거쳐 신임교원 채용 계획안을 수립한다. 학과()에서는 전임교원 3분의 2이상의 찬성으로 모집 분야를 결정하며 소수 의견도 첨부하여 제출한다.

9 (제출서류) 연구중점교수 채용 지원자는 공고한 모든 서류를 제출하여야 하며 지원자 제출서류는 다음 각 호와 같다.

1. 교원임용지원서(본 대학교 소정양식)

2. 연구계획서(본 대학교 소정양식) : 연구 계획 전반에 관한 내용을 구체적으로 기재

3. 자기소개서(본 대학교 소정양식) : 인적사항, 지원동기, 전공분야 등을 설명

4. 대학 및 대학원 성적증명서 및 졸업증명서

5. 지원서 상의 경력증명서

6. 추천서(자유양식) : 학위과정 지도교수 등 관련 분야 전문가 2인의 추천서

7. 전체연구실적 목록(본 대학교 소정양식) 및 실적물 사본 각 1: 전체연구실적 기재(연구실적점수에는 최근 3년 업적만 해당됨)

경력 및 업적은 증빙자료가 제출된 것만을 인정한다.

10 (서류접수 및 심사의뢰) 교무처는 연구중점교수 신규채용 지원자의 서류를 접수하고 각 심사위원별로 필요한 서류를 제공하여 심사하도록 한다.

11(심사항목) 연구중점교수 채용의 심사항목은 별표1과 같다.

12 (심사절차) 연구중점교수 채용전형은 1차 서류심사, 2차 학술발표 또는 심층면접, 3차 면접심사로 구분하여 실시한다.

1차 심사(전공적부, 전공적합성, 최종학위등급, 교육및연구경력, 연구계획서, 자기소개서, 연구실적)로 적정인원을 선발한 후, 이들을 대상으로 2차 심사(학술발표 또는 심층면접)를 실시한다. 1차와 2차 심사결과를 종합하여 각 모집분야별 임용예정자의 2배수 이내를 선발하는 것을 원칙으로 하며, 이후 3차 심사(최종면접)를 실시한다.

13(1차 심사기구 및 심사방법) 1차 서류심사위원회 심사위원은 모집 분야 학과()장을 포함한 모집분야 교수 또는 학과() 교수 전체로 구성한다. 대학() 외 기관의 경우 해당 기관장이 위촉한 관련 분야 교수 5인 이상 10인 이내로 구성한다.

1차 심사절차 및 심사방법은 다음 각 호와 같다.

1. 1차 서류심사위원회에서는 지원자의 학력사항, 경력사항, 연구계획서, 자기소개서, 연구실적을 심사하고, 별지 제2호서식 및 별지 제3호서식의 서류심사표를 작성한다.

2. 1차 서류심사위원회 심사위원은 지원자의 전공적합 여부를 심사하여 별지 제4호서식의 서류심사표를 작성하며, 심사대상자가 위원 과반수의 부적합 판정을 받을시 심사대상에서 제외한다.

3. 학과()장 등은 최종 별지 제1호서식의 1차 서류심사결과표(종합)을 작성하고 모집분야별로 적정 인원을 선정하여 소속 대학()장 등 기관장에게 심사 결과를 보고한다.

14 (2차 심사기구 및 심사방법) 2차 학술발표 또는 심층면접 심사위원회 심사위원은 소속 대학()장을 포함하여 모집 분야 소속 교수 전체와 모집 분야가 속한 학부() 소속 전임교수 중 학과()장이 복수 추천하여 대학()장이 위촉하는 5인 이상 10인 이내의 교수로 구성한다. 대학() 외 기관의 경우 해당 기관장이 위촉한 관련 분야 교수 5인 이상 10인 이내로 구성한다.

2차 심사절차 및 심사방법은 다음 각 호와 같다

1. 학과()장 등은 학술발표 또는 심층면접의 방법, 일시, 장소 등을 사전에 단과대학() 등 및 지원자에게 통보한다.

2. 2차 심사는 심사위원 3분의 2이상이 참석하여 학술발표 또는 심층면접을 실시하여야 한다.

3. 각 심사위원은 별지 제5호서식의 학술발표 또는 심층면접 심사표를 작성하여 인비로 소속 대학() 등에 제출한다.

4. 소속 대학() 등에서는 심사표를 취합하여 각 지원자별로 최고, 최저점을 각각 제외하고 평균하여 점수를 산정한다.

5. 소속 대학()장 등 기관장은 1차 심사와 2차 심사결과(영어강의 평가 포함)를 종합하여 각 모집분야별로 3차 심사 대상자를 2배수 이내로 선정한 후 기관장의견서를 첨부하여 교무처에 제출한다.

영어강의평가가 필요한 외국인 교원 또는 영어강의평가가 필요하다고 판단되는 분야의 경우 교무처에서 위촉한 관련 분야 2인 이상의 교수로 구성하여 영어강의 평가를 시행한다. 영어강의평가 시행시 별지 제6호서식의 영어강의 심사표를 작성한다. 영어강의평가 관련 세부 사항은 별도로 정한다.

15 (3차 심사기구 및 심사방법) 3차 최종면접 심사는 교원채용면접위원회에서 실시한다.

3차 심사절차 및 심사방법은 다음 각 호와 같다.

1. 교원채용면접위원회에서는 1, 2차 심사결과를 검토하고 면접심사를 실시한다.

2. 참석한 면접위원은 별지 제7호서식의 심사표를 작성하여 인비로 교무처에 제출한다.

3. 교무처는 각 지원자별로 평균 점수를 산정하여 반영하되, 지원자의 평균이 15점 이상인 자 가운데 3차 합격자를 선정한다.

16 (임용제청) 교무처에서는 최종후보자의 계약조건에 관한 기본적인 사항을 사정하고 교무처장이 교원인사위원회에 임용제청 동의를 구한다.

교원인사위원회의 결과에 따라 총장은 관계 서류를 첨부하여 이사장에게 임용을 제청한다.

17 (심사의 중단) 심사과정에서 지원자가 적거나 기타 사유로 심사가 정상적으로 진행되기 어렵다고 판단될 경우에는 심사를 중단할 수 있다.

18 (특별채용) 지원자의 연구영역, 전문직종 실무경력 등이 탁월하여 특별채용이 필요하다고 판단되는 경우 교원특별채용위원회를 구성하여 채용을 진행할 수 있다.

특별채용의 경우 공개채용에 준하여 진행하되, 그 절차의 일부를 생략하거나 단축할 수 있다. 이 경우 심사절차 및 방식 등에 관하여 사전에 교원특별채용위원회와 협의한다.

 

3장 재계약

 

19 (재계약평가) 재계약 평가는 별표 3 연구중점교수 재계약 업적평가 기준 및 교원 재임용재계약 심사기준에 따른다.

연구중점교수의 재계약에 필요한 업적평가 기준은 별표 3과 같으며, 계약기간 2년간 연구업적 기준점수를 취득하여야 한다.

20 (재계약심사) 연구중점교수의 재계약심사는 단과대학() 등에서 실시하며,

무처장은 재계약평가 결과를 검토하여 교원인사위원회의 임면제청 동의를 구한다.

 

4장 기 타

 

21 (기타사항) 이 내규에 명시되지 아니한 주요사항은 학교법인 정석인하학원 정관교원인사규정신임교원채용전형지침을 준용한다.

기타 이 내규의 시행에 필요한 사항은 총장이 따로 정한다.

 

 

부 칙

 

이 내규는 201493일부터 시행한다.

이 개정 내규 ([별표1] 연구실적 D)2015126일부터 시행한다.





 

Research Professor

Enacted: September 9, 2014

Revision: 1. 26, 2015

Chapter 1: General Provisions

 

Article 1 (Purpose) The purpose of this article is to set forth the matters concerning the appointment of a professor of Inha University (hereinafter referred to as "the university").

Article 2 (Definition) The term "research professor" refers to a non-full-time track full-time faculty member who belongs to the department (department) and performs research activities and is evaluated based on research results.

Article 3 (Qualification) The qualification of the research professor must be a holder of a doctoral degree or a qualification equivalent to or higher than that, and there should be no reason for disqualification for the appointment of an education official.

Article 4 (Position) The position of research senior professor shall be the assistant professor in principle. However, exceptions may be made if approved by the President.

Article 5 (Term of Appointment) ① The term of appointment of the research professor shall be two years, and the re-appointment of the teacher whose appointment has expired may be renewed.

② Those who have not renewed their contract after the term of their appointment will of course retire.

Article 6 (Service) (1) A research senior professor can not serve as a member of another organization or lecture to other organizations.

② The responsibility of the research professor should be three hours per semester.

Article 7 (Treatment) ① The salary of the research professor shall be the amount determined separately.

② Regarding the research professor, the regulations on the research system of the university shall not apply.

③ Research professors can not start or stop working.

 

Chapter 2 New appointment

 

Article 8 (Recruitment Plan) The Academic Affairs Officer asks the head of each university (chief) to submit a recruitment request for the new teacher once or twice a year, and establishes a recruitment plan for the new teacher through consultation with the relevant department . In the department (department), the field of the applicant is determined by two-thirds of full-time faculty members, and a small number of opinions are also submitted.

Article 9 (Documents to be Submitted) ① Applicants for research should submit all documents to be announced.

1. Application form for teacher appointment (prescribed form)

2. Research plan (in the form prescribed by the university): Provide details about the overall research plan

3. Self-introduction letter (prescribed form): Describes personal information, motivation for applying, major field, etc.

4. College and graduate school transcripts and graduation certificates

5. Career certificate on the application form

6. Recommendation letter (free form): Two recommendation letters

7. A list of all research results (in the form prescribed by the university) and a copy of the accomplished materials. Part 1: Complete research results (research achievement score is only for the last three years)

② Career and accomplishments are recognized only when the evidence is submitted.

Article 10 (Documents Acceptance and Review Request) The Office of Acceptance shall accept the documents of applicant for new graduate research and submit the necessary documents to each judge.

Article 11 (Examination Items) Examination items of the research senior professor are listed in Attached Table 1.

Article 12 (Examination Procedures) (1) The recruiting professors shall be classified into the first document review, the second academic presentation, the in-depth interview, and the third interview.

② After selecting the appropriate number of persons by the first screening (major application, major suitability, final degree rating, education and research experience, research plan, self introduction letter, research results), second screening (academic presentation or in-depth interview) . The first and second examination results should be combined and selected within two times the number of candidates for each recruitment field. The third examination (final interview) will be conducted after that.

Article 13 (First Examination Body and Method of Examination) ① The first judging panel of the document review committee shall be composed of professors or department (department) professors including applicant field department (department). In the case of institutions other than universities (won), it should be composed of at least 5 professors and at least 10 professors in the field concerned.

② The first screening procedure and screening method are as follows.

1. The first screening committee will review the applicant's academic background, experience, research plan, self-introduction, and research results, and prepare the appraisal sheet of Form 2 and Form 3 of the attached sheet.

2. The judges of the 1st document review committee shall examine the applicant's major eligibility and prepare the document review sheet of the attached form No. 4 and shall exclude from the examination when the judge judges that the majority of the members are not qualified.

3. The head of the department (department) shall prepare the first document screening result list (comprehensive) of the final attached sheet form No. 1, and select the appropriate personnel for each field of application and report the result of the examination to the head of the university.

Article 14 (Secondary Examination Body and Method of Examination) (1) The jury members of the 2nd academic presentation or in-depth interview screening committee shall be composed of the professors belonging to the field of recruitment and the faculty member The professors are composed of 5 or more professors and 10 or less professors who are recommended by the head of department (department). In the case of institutions other than universities (won), it should be composed of at least 5 professors and at least 10 professors in the field concerned.

② The second screening procedure and screening method are as follows

1. The department (department) notifies the college (doctor) and applicants in advance of the method, date and place of the academic presentation or in-depth interview.

2. The second round of judging shall be conducted by two-thirds or more of the judges and shall conduct an academic presentation or in-depth interview.

3. Each jury member shall prepare an academic presentation or an in-depth interview screening sheet in the attached form No. 5 and submit it to the university (won) by invitation.

4. The college (korea) collects the scores and calculates the score by averaging the highest and lowest scores for each applicant.

5. The head of the head office of the college (won), including the first examination and the second examination result (including English lecture evaluation), shall select the number of persons who will undergo the third examination within two times for each recruitment field and submit it to the administrative office do.

③ In case of foreign teachers who need evaluation of English lectures or areas where evaluation of English lectures is necessary, they shall be made up of two or more professors in related field appointed by the official affairs office and evaluate the English lectures. When preparing the English lecture evaluation, prepare the English lecture screening sheet of the attached sheet no. 6. Details regarding the evaluation of English lectures shall be determined separately.

Article 15 (Third Examination Body and Examination Method) ① Third Final Interview will be held by the Interview Committee for Teacher Recruitment.

② The third screening procedure and screening method are as follows.

1. The recruitment interview committee will review the results of the first and second examinations and conduct interviews.

2. The interviewer who attends the meeting shall fill out the appraisal form in Form No. 7 and submit it to the administrative office by invitation.

3. The Office of Academic Affairs shall calculate the average score for each applicant and select the third successful applicant who has an applicant average of 15 or higher.

Article 16 (Proposal for Appointment) (1) The Office of Administrative Affairs shall assess the basic matters concerning the terms and conditions of the final candidate, and the Office of Academic Affairs shall ask the Personnel Commission for Teachers to approve the application for appointment.

② According to the result of the personnel committee of the teacher, the president attaches the related documents and asks the chairman for appointment.

Article 17 (Suspension of Examination) If the applicant is judged to be unable to conduct the examination normally due to fewer applicants or other reasons, the examination may be suspended.

Article 18 (Special Recruitment) ① If the applicant's research area, professional career experience, etc. are outstanding and it is deemed necessary for special recruitment, a special recruitment committee for teachers can be established and recruited.

(2) In the case of special hiring, proceeding shall be conducted in accordance with the public employment, but a part of the procedure may be omitted or shortened. In this case, consultation with the special recruitment committee of the teacher in advance regarding the examination procedure and method.

 

Chapter 3 renewal

 

Article 19 (Renewal Assessment) ① Renewal evaluation shall be in accordance with the criteria for evaluation of the resumed research professor recruitment of [Attached Table 3] and the criteria for reappointment and reappointment of teachers.

② The performance evaluation standard required for the renewal of the research center professor is as [Attached Table 3], and the research achievement standard score for two years of the contract period should be acquired.

Article 20 (Renewal Examination) The re-award examination of the research senior professor is conducted by a college or university.

The deputy chairman reviews the results of the renewal contract and seeks the consent of the personnel committee.

 

Chapter 4 Other

 

Article 21 (Other Matters) (1) The main matters not specified in this Bylaw shall be applied mutatis mutandis to the "School Constitution In-Ha School Constitution", "Teacher Personnel Regulations" and "Guidelines for Adoption of New Teachers".

② Other matters necessary for the enforcement of this bylaw shall be determined by the President.

 

 

Supplement

 

This will be effective September 3, 2014.

This revised bylaw ([Attachment 1] research achievement D) is effective from January 26, 2015.


研究の重点教授任用内規

制定:2014年9 3

改正:2015 1. 26

第1章総則

 

第1条(目的)この内規は、仁荷大学(以下「本大学」という。)の研究の重点教授の任用に関する諸事項を定めることを目的とする。

第2条(定義)「研究の重点教授」とは、学科(部)などに所属して研究活動を重点的に行い、研究業績を中心に評価される非定年トラック専任教員をいう。

第3条(資格)の研究の重点教授の資格は、博士号所持者または同等以上の資格を持った者の教育公務員任用欠格事由があってはならない。

第4条(役職)研究の重点教授の職位は、助教授を原則とする。ただし、総長が承認した場合には、例外とすることができる。

第5条(任用期間)①研究の重点教授の任用期間は2年とし、任用の期限が切れた教員に対しては再契約することができる。

②任用期間満了後に再契約されていない者は、当然退職する。

第6条(服務)①研究の重点教授は、他の機関の職を兼ね、又は、他の機関に出講することができない。

②研究の重点教授の責任時間は学期3時間を原則とする。

第7条(処遇)①研究の重点教授の給与は、別に定める金額とする。

②研究の重点教授には、本大学の研究年制度に関する規定を適用しない。

③研究の重点教授は、創業や休職することができない。

 

第2章新規任用

 

第8条(採用計画)教務処長は、毎年1回または2回に渡って、各大学(院)長などの機関長に依頼して新任教員の採用要請書を受理し、関連部門と協議調整を経て、新任教員採用計画を策定する。学科(部)では、専任教員の3分の2以上の賛成で募集分野を決定し、少数意見も添付して提出する。

第9条(提出書類)①研究の重点教授採用応募者は、公告されたすべての書類を提出しなければならず志願者の提出書類は、次の各号のとおりである。

1.教員任用申請書(本学所定様式)

2.研究計画書(本学所定様式):研究計画全般に関する内容を具体的に記載

3.自己紹介書(本学所定様式):個人情報、サポート動機、専攻分野などを説明

4.大学および大学院の成績証明書と卒業証明書

5.願書上経歴証明書

6.推薦書(フリーフォーム):学位課程指導教授などの関連分野の専門家2人の推薦書

7.全研究実績リスト(本大学所定様式)とシルジョクムルコピー各1部:全体の研究実績の記載(研究実績スコアは、最近3年間の業績のみ)

②キャリアと成果は、証拠資料が提出されたものだけを認める。

第10条(書類の受付及び審査依頼)教務研究の重点教授新規採用候補者の書類を受理し、各審査員ごとに必要な書類を提供して審査する。

第11条(審査項目)の研究の重点教授採用の審査項目は、別表1のとおりである。

第12条(審査手続)①研究の重点教授採用選考は、1次書類審査、2次学術発表や面接、3次面接審査に区分して実施する。

②1次審査(専攻適合性、専攻適合性、最終的な学位の評価、教育、研究キャリア、研究計画書、自己紹介書、研究業績)に適正人員を選抜した後、これらを対象に2次審査(学術発表や面接)を実施する。 1次と2次審査の結果を総合して、各募集分野別任用予定者の2倍数以内を選抜することを原則とし、以後3次審査(最終面接)を実施する。

第13条(1次審査機構と審査方法)①1次書類審査委員会の審査員は、募集分野学科(部)長を含む募集分野教授や学科(部)教授完全に構成する。大学(院)のほかの機関の場合、機関長が委嘱した関連分野の教授5人以上10人以内を構成する。

②1次審査手続及び審査方法は、次の各号のとおりである。

1. 1次書類審査委員会では、志願者の学歴、経歴事項、研究計画書、自己紹介書、研究業績を審査し、別紙第2号書式及び別紙第3号書式の書類シムサピョを作成する。

2. 1次書類審査委員会の審査員は、応募者の専攻適合性を審査して、別紙第4号書式の書類シムサピョを作成し、審査対象者が委員の過半数の不適合判定を受けた時、審査対象から除外する。

3.学科(部)長などは、最終的な、別紙第1号書式の1次書類審査結果表(総合)を作成し、募集分野別に適正人員を選定して、所属大学(院)長などの機関長に審査結果を報告する。

第14条(2次審査機構と審査方法)①第2次学術発表や面接審査委員会の審査員は、所属大学(院)枚を含む募集分野所属教授全体と募集分野が属する学部(と)所属専任教授の学科(部)長複数推薦し、大学(院)長委嘱する5人以上10人以内の教授で構成する。大学(院)のほかの機関の場合、機関長が委嘱した関連分野の教授5人以上10人以内を構成する。

②第2次審査手続及び審査方法は、次の各号のとおりと

1.学科(部)長などは、学術発表や面接の方法、日時、場所などを事前に単科大学(ウォン)などと志願者に通知する。

2. 2次審査は、審査委員の3分の2以上が出席し、学術発表や深層面接を実施しなければならない。

3.各審査委員は、別紙第5号書式の学術発表や面接シムサピョを作成してインビテーショナルで所属大学(院)等に提出する。

4.所属大学(院)などではシムサピョを収集し、各志願者ごとに最高、最低点をそれぞれ除いて平均して評価を算定する。

5.所属大学(院)長などの機関長は、1次審査と2次審査の結果(英語での講義の評価を含む)を総合して、各募集分野別に3次審査対象者を2の倍数以内選定した後、機関長の意見書を添付して教務に提出する。

③英語での講義の評価が必要な外国人教員や英語での講義の評価が必要であると判断された分野の場合、教務処で委嘱した関連分野、2人以上の教授で構成して英語の講義の評価を実施する。英語での講義評価実施時は、別紙第6号書式の英語の講義シムサピョを作成する。英語での講義の評価に関する詳細は、別途定める。

第15条(3次審査機構と審査方法)①第3次最終面接審査は、教員採用面接委員会で実施する。

②3次審査手続及び審査方法は、次の各号のとおりである。

1.教員採用面接委員会では、1次、2次審査の結果を検討し、面接審査を実施する。

2.参加した面接委員は、別紙第7号書式のシムサピョを作成してインビテーショナルで教務に提出する。

3.教務は、各志願者ごとに平均スコアを算定して反映するが、志願者の平均が15点以上の者のうち、3回目の合格者を選定する。

第16条(任用提請し)①教務では、最終候補者の契約条件に関する基本的な事項を査定し、教務処長が教員人事委員会に任用提請し同意を求める。

②教員人事委員会の結果に基づいて総長は関係書類を添付して理事長に任用を提請している。

第17条(審査の中断)審査過程で志願者が少ないかその他の理由で審査が正常に行われる難しいと判断される場合には、審査を中止することができる。

第18条(特別採用)①志願者の研究領域、専門職実務経験などが卓越して特別採用が必要であると判断される場合、教員特別採用委員会を構成して採用を行うことができる。

②特別採用の場合は、パブリック採用に準じ進行するが、その手続きの一部を省略したり、短縮することができる。この場合、審査手続及び方式などについて事前に教員特別採用委員会と協議する。

 

第3章再契約

 

第19条(再契約評価)①再契約の評価は、〔別表3〕の研究の重点教授再契約業績評価基準及び「教員再採用及び再契約審査基準」に従う。

②研究の重点教授の再契約に必要な業績評価基準は、〔別表3〕と同じで、契約期間2年間の研究業績基準スコアを取得しなければならない。

第20条(再契約審査)研究の重点教授の再契約審査は単科大学(ウォン)などで実施し、橋

ムチョ章再契約の評価結果を検討して教員人事委員会の任免提請同意を求める。

 

第4章その他

 

第21条(その他の事項)①この内規に明示されない主な事項は、「学校法人定石引き下げ学園定款」と「教員人事規定」及び「新任教員採用選考指針」を準用する。

②その他の内規の施行に必要な事項は、総長が別に定める。

 

 

附則

 

この内規は、2014年9月3日から施行する。

この改正内規([別表1]の研究実績D)は、2015年1月26日から施行する。

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Posted by 교육자의 길